Takk for din melding !
Vi tar kontakt med deg snarest
Trenger du starthjelp ?
NETTSIDEN
Nettsiden er din desidert viktigste allierte når du skal markedsføre og profilere din bedrift. Uten en god nettside vil de neste 3 stegene langt på vei være bortkastet.
Sørg derfor for å ha en tipp, topp nettside som tilfredsstiller dine kunders forventninger og krav. Den er selve hjertet i din markedsføring og førsteinntrykket betyr ALT når en kunde tar turen innom.
Din viktigste selger
En moderne nettside som har bra struktur, innhold og presenterer bedriften din på en bra måte, vil automatisk generere flere kunder.
"Alle" dine kunder finner du på Facebook. Er de ikke der, så er de på Instagram. Du er helt nødt til å benytte sosiale medier i din markedsføring for å nå ut til dine potensielle kunder. De fleste publiserer ulike innlegg på sin bedriftsprofil, men det holder ikke i lengden.
Har du sett "under panseret" på Facebook?
Der finnes det noen fantastiske verktøy som er uunværlig når du markedsføre din bedrift overfor kunder. Det beste av alt er at Facebook finner potensielle kunder for deg. Det gjelder bare å bruke disse verktøyene og helst på riktig måte.
Facebook Pixel
Kanskje det enkleste av alt å ta i bruk, og er på mange måter grunnlaget for å nå potensielle kunder. Facebook Pixel er en kode som installeres på din nettside. Den henter informasjon om hvem som besøker nettsiden din og hvilke sider.
Med denne informasjonen kan du opprette "publikum" på Facebook som du kan rette annonser direkte mot. Husk følgende: Har noen besøkt nettsiden din er de en potensiell kunde.
Facebook annonseadministrasjon
Facebook annonseadministrasjon er det stedet du bør fokusere på. I tillegg til vanlige innlegg som du publiserer, er du nødt til å annonsere på Facebook for å nå ut til potensielle nye kunder.
Dette er et omfattende område som er umulig å skrive noe kort om, men hvis du ikke har noe erfaring med dette, så lær deg det du kan om Facebook annonseadministrasjon og hvordan du setter opp annonser der. Det vil gi deg en helt, helt ny dimensjon i din markedsføring.
Retargeting
Ca 95% (i følge Google) handler ALDRI første gang de blir presentert for et produkt eller tjeneste. Det å tilby gjentakende annonser på Facebook for potensielle kunder er derfor helt avgjørende
Du har sikkert opplevd at du har surfet rundt på en nettside etter produkter eller tjenester, for så å plutselig se en annonse for samme firma eller produkt på din Facebook vegg litt senere? Det er den enkleste formen for RETARGERING.
Du kan med andre ord fortelle Facebook at: "Alle som besøker nettsiden min, skal få opp en annonse for min bedrift på deres Facebook vegg" Det er en svært effektiv måte å drive kunder på, og hvis du i tillegg setter opp en kampanje med flere annonser som vises til potensielle kunder, basert på gitte hendelser, så vil bare effekten av din annonsering øke.
A/B testing
A/B testing av annonser som du oppretter i Facebook annonseadministrasjon, er helt essensielt for å ikke kaste penger rett ut vinduet. Lag flere ulike versjoner av samme annonse der du f.eks endrer tekst, overskrift, bilde/video på en av disse. Facebook hjelper deg med å kjøre en slik A/B test og gir deg resultat av hvilken annonse som fungerer best (får mest klikk for pengene). Da kan du enkelt stoppe den annonsen som gjør det dårligst. Gjør dette om igjen til du får et tilfredsstillende resultat. Stikkordet er test, test, test. Det er mage andre måter å teste på enn selve annonseinnholdet, som f.eks publikum, annonsetyper, etc. Uansett, start enkelt og lær underveis.
Kongen av søkemotorer!
Google kan være din beste venn eller verste fiende. Google kan gjøre deg synlig i Google søk for alle som søker etter ting som er relevante for din bedrift. Google kan også straffe deg knallhardt hvis du ikke oppfyller visse minimumskrav til f.eks nettside. En god nettside med mye trafikk vil sørge for at Google gjør deg mer synlig i Google søk. En dårlig nettside som ikke inneholder de kriterier Google mener er forventet av en nettside i 2021.
En svært viktig ting å vite, er at Google sjekker alt av nettsider som finnes på internett. Google har ulike parametere som definerer hvor bra en nettside er. Hundrevis av ulike parametre sjekkes, og summen av alle disse gir nettsiden en poengscore.
En god nettside får høye ranking poeng hos Google og en dårlig nettside får lav ranking. Google bruker disse poengene for å avgjøre hvor synlig de velger å gjøre deg i Google søk.
Ingen vet nøyaktig hvilke parametre alle disse er, for det er selvfølgelig en godt bevart hemmelighet, men, en god del av disse har Google selv publisert og er velkjente for de fleste.
Dette er de viktigste parametrene som avgjør om Google gir nettsiden din en høy eller lav poengscore
Får du ikke helt dreisen på din markedsføring?
Mange bedriftseiere i mindre bedrifter sliter med å få effekt av sine markedstiltak på nett og i sosiale medier.
Vi hjelper deg i gang og forklarer hvordan du kan ta din markedsføring ett steg videre med enkle og effektive verktøy og virkemidler.
Dette er noe vi kan hjelpe deg med
Nettside & webdesign
Nettsiden er din viktigste faktor for å lykkes med markedsføring på nett. Vi leverer nettsider som presenterer din bedrift på en god måte, og som tilfredsstiller din kunders forventninger.
Annonsering på Facebook & Instagram
Skal du komme noen vei er annonsering på Facebook/Instagram det som gjelder. Bruk av Facebook annonseadministrasjon gir deg enormt mange flere muligheter til å nå ut til dine kunder med riktig bruk av verktøy og strategier. Facebook
Finne potensielle kunder
Gjennom bruk av riktige verktøy og strategi hjelper vi deg med å finne dine potensielle kunder på nett og i sosiale medier, basert på Facebook annonsering og retargeting. Et publikum på Facebook med potensielle kunder øker salg og effekten av merkevarebygging.
Merkevarebygging & profilering
Vi hjelper deg med å bygge merkevare for din bedrift gjennom økt synlighet og tilstedeværelse på sosiale medier. Det er like viktig å profilere bedriften på riktig måte, som å markedsføre produkter eller tjenester.
Annonsering på Google bidrar til at kunder finner deg i relevante søk. En god nettside med trafikk som er optimalisert for søkemotorer (SEO) gir ytterligere synlighet i Google. Kombinasjonen av nettside, facebook, landingssider & google = effektiv markedsføring.
Strategi og plan
Uten en plan eller strategi faller det meste sammen som et korthus. Vi hjelper deg med å sy sammen en plan for bruk av nettsider og sosiale medier som er tilpasset ditt behov, dine kunder og ditt budsjett. Det er først når ting jobber sammen man virkelig oppnår effekt.
Send oss en melding eller ring oss for en hyggelig prat. Vi gir deg råd og tips om hvordan du kan ta din markedsføring til et nytt nivå. Enkelt, effektivt og lærerikt.