Trenger du starthjelp ?

Markedsføring på nett & sosiale medier

4 steg til effektiv markedsføring

STEG 1

NETTSIDEN

Nettsiden er din desidert viktigste allierte når du skal markedsføre og profilere din bedrift. Uten en god nettside vil de neste 3 stegene langt på vei være bortkastet.

SOME HARD FACTS

  • 95%

    Bruker mobil

    95% av trafikk til våre kunders nettsider kommer via bruk av mobiltelefon. En nettside som er optimalisert for mobile enheter er derfor helt essensielt for ikke å miste kunder.

  • 75%

    Sjekker nettsiden først

    Ca 75-80% av oss forbrukere sjekker en bedrifts nettside først, før vi tar en beslutning om hvor vi handler varer og tjenester.

  • 75%

    Din troverdighet

    75% av besøkende gjør seg opp en mening om bedrifters troverdighet og seriøsitet basert på bedriftens nettside

  • 90%

    Forlater nettsiden

    90% oppga at en dårlig nettside var avgjørende for at de valgte andre leverandører

Det viktige førsteinntrykket

Sørg derfor for å ha en tipp, topp nettside som tilfredsstiller dine kunders forventninger og krav. Den er selve hjertet i din markedsføring og førsteinntrykket betyr ALT når en kunde tar turen innom. 

Din viktigste selger

En moderne nettside som har bra struktur, innhold og presenterer bedriften din på en bra måte, vil automatisk generere flere kunder.

Noen tips !

    Bruk bilder av god kvalitet
    Sørg for at siden er tilpasset mobile enheter
    Ha en god struktur i menyer og et oversiktlig design
    Optimaliser nettsiden for bedre synlighet på Google (SEO)
    Gi besøkende svar på alt de lurer på gjennom nok og relevant innhold
    Kunder må kunne kontakte deg skriftlig via din nettside. Bruk kontaktskjema eller chat på nettsiden.

STEG 2

FACEBOOK

"Alle" dine kunder finner du på Facebook. Er de ikke der, så er de på Instagram. Du er helt nødt til å benytte sosiale medier i din markedsføring for å nå ut til dine potensielle kunder. De fleste publiserer ulike innlegg på sin bedriftsprofil, men det holder ikke i lengden.

Har du sett "under panseret" på Facebook?

Der finnes det noen fantastiske verktøy som er uunværlig når du markedsføre din bedrift overfor kunder. Det beste av alt er at Facebook finner potensielle kunder for deg. Det gjelder bare å bruke disse verktøyene og helst på riktig måte.


Facebook Pixel

Kanskje det enkleste av alt å ta i bruk, og er på mange måter grunnlaget for å nå potensielle kunder. Facebook Pixel er en kode som installeres på din nettside. Den henter informasjon om hvem som besøker nettsiden din og hvilke sider. 
Med denne informasjonen kan du opprette "publikum" på Facebook som du kan rette annonser direkte mot. Husk følgende: Har noen besøkt nettsiden din er de en potensiell kunde.  


Facebook annonseadministrasjon

Facebook annonseadministrasjon er det stedet du bør fokusere på. I tillegg til vanlige innlegg som du publiserer, er du nødt til å annonsere på Facebook for å nå ut til potensielle nye kunder. 
Dette er et omfattende område som er umulig å skrive noe kort om, men hvis du ikke har noe erfaring med dette, så lær deg det du kan om Facebook annonseadministrasjon og hvordan du setter opp annonser der. Det vil gi deg en helt, helt ny dimensjon i din markedsføring.



Retargeting

Ca 95% (i følge Google) handler ALDRI første gang de blir presentert for et produkt eller tjeneste. Det å tilby gjentakende annonser på Facebook for potensielle kunder er derfor helt avgjørende 
Du har sikkert opplevd at du har surfet rundt på en nettside etter produkter eller tjenester, for så å plutselig se en annonse for samme firma eller produkt på din Facebook vegg litt senere? Det er den enkleste formen for RETARGERING. 
Du kan med andre ord fortelle Facebook at: "Alle som besøker nettsiden min, skal få opp en annonse for min bedrift på deres Facebook vegg" Det er en svært effektiv måte å drive kunder på, og hvis du i tillegg setter opp en kampanje med flere annonser som vises til potensielle kunder, basert på gitte hendelser, så vil bare effekten av din annonsering øke.



A/B testing

A/B testing av annonser som du oppretter i Facebook annonseadministrasjon, er helt essensielt for å ikke kaste penger rett ut vinduet. Lag flere ulike versjoner av samme annonse der du f.eks endrer tekst, overskrift, bilde/video på en av disse. Facebook hjelper deg med å kjøre en slik A/B test og gir deg resultat av hvilken annonse som fungerer best (får mest klikk for pengene). Da kan du enkelt stoppe den annonsen som gjør det dårligst. Gjør dette om igjen til du får et tilfredsstillende resultat. Stikkordet er test, test, test. Det er mage andre måter å teste på enn selve annonseinnholdet, som f.eks publikum, annonsetyper, etc. Uansett, start enkelt og lær underveis.

Noen begynner tips !

    Publiser jevnligEn jevn strøm med innlegg på din Facebook profil er alltid det beste. Husk å varier innholdet og gjør det engasjerende for dine følgere og besøkende.
    Facebook annonseringDu må annonsere på Facebook for å komme noen vei. Publisering av vanlige innlegg er kun et supplement til annonsering. Første steg er å opprette en "Annonsekonto" som gjør det mulig for deg å starte med annonsering.
    Facebook PixelHar du ikke installert denne på din nettside, så gjør det NÅ. Den finner dine potensielle kunder og lar deg senere annonsere direkte mot disse gjennom annonser. Hver eneste besøkende blir lagt til i listen over "potensielle kunder"
    Facebook annonseadministrasjonDet er et stort emne, men det beste tipset er å sette seg godt inn i dette og lær deg de mulighetene og verktøyene som finnes. Du kan enkelt annonsere på Instagram også, via FB annonseadministrasjon.
    RetargetingBruk "retargeting" og begynn med å sette opp en enkel kampanje som bare ruller og går av seg selv. Gjør det enkelt: lag en annonse som automatisk vises til alle som besøker nettsiden din. Derfra har du uendelige muligheter til å sette opp mer avanserte kampanjer som genererer og tiltrekker seg nye kunder.
    A/B testingBruk A/B testing på dine annonser for å finne ut hvilke annonser som fungerer og ikke. Det kan sparer deg for mange annonsekroner. Lag ulike annonser og be Facebook ( i annonseadministrasjon) kjøre en A/B test

STEG 3

GOOGLE

Kongen av søkemotorer!
Google kan være din beste venn eller verste fiende. Google kan gjøre deg synlig i Google søk for alle som søker etter ting som er relevante for din bedrift. Google kan også straffe deg knallhardt hvis du ikke oppfyller visse minimumskrav til f.eks nettside. En god nettside med mye trafikk vil sørge for at Google gjør deg mer synlig i Google søk. En dårlig nettside som ikke inneholder de kriterier Google mener er forventet av en nettside i 2021.

Ranking av nettsider

En svært viktig ting å vite, er at Google sjekker alt av nettsider som finnes på internett. Google har ulike parametere som definerer hvor bra en nettside er. Hundrevis av ulike parametre sjekkes, og summen av alle disse gir nettsiden en poengscore. 
En god nettside får høye ranking poeng hos Google og en dårlig nettside får lav ranking. Google bruker disse poengene for å avgjøre hvor synlig de velger å gjøre deg i Google søk. 
Ingen vet nøyaktig hvilke parametre alle disse er, for det er selvfølgelig en godt bevart hemmelighet, men, en god del av disse har Google selv publisert og er velkjente for de fleste.

10 viktige 

Dette er de viktigste parametrene som avgjør om Google gir nettsiden din en høy eller lav poengscore

    Mobilvennlig
    SSL
    Trafikk
    Hastighet
    Søkeord i innholdet
    Tagging av overskrifter
    Teknisk SEO
    Godt og mye innhold
    Optimalisering av bilde
    Linker fra andre nettsider


Får du ikke helt dreisen på din markedsføring?

Mange bedriftseiere i mindre bedrifter sliter med å få effekt av sine markedstiltak på nett og i sosiale medier. 

4 steg til en mer effektiv markedsføring

Vi hjelper deg i gang og forklarer hvordan du kan ta din markedsføring ett steg videre med enkle og effektive verktøy og virkemidler. 

Dette er noe vi kan hjelpe deg med

  • Nettside & webdesign

    Nettsiden er din viktigste faktor for å lykkes med markedsføring på nett. Vi leverer nettsider som presenterer din bedrift på en god måte, og som tilfredsstiller din kunders forventninger.

  • Annonsering på Facebook & Instagram

    Skal du komme noen vei er annonsering på Facebook/Instagram det som gjelder. Bruk av Facebook annonseadministrasjon gir deg enormt mange flere muligheter til å nå ut til dine kunder med riktig bruk av verktøy og strategier. Facebook 

  • Finne potensielle kunder

    Gjennom bruk av riktige verktøy og strategi hjelper vi deg med å finne dine potensielle kunder på nett og i sosiale medier, basert på Facebook annonsering og retargeting. Et publikum på Facebook med potensielle kunder øker salg og effekten av merkevarebygging.

  • Merkevarebygging & profilering

    Vi hjelper deg med å bygge merkevare for din bedrift gjennom økt synlighet og tilstedeværelse på sosiale medier. Det er like viktig å profilere bedriften på riktig måte, som å markedsføre produkter eller tjenester.

  • Google

    Annonsering på Google bidrar til at kunder finner deg i relevante søk. En god nettside med trafikk som er optimalisert for søkemotorer (SEO) gir ytterligere synlighet i Google. Kombinasjonen av nettside, facebook, landingssider & google = effektiv markedsføring.

  • Strategi og plan

    Uten en plan eller strategi faller det meste sammen som et korthus. Vi hjelper deg med å sy sammen en plan for bruk av nettsider og sosiale medier som er tilpasset ditt behov, dine kunder og ditt budsjett. Det er først når ting jobber sammen man virkelig oppnår effekt.  

Image placeholder

Det første steget er det viktigste.

Send oss en melding eller ring oss for en hyggelig prat. Vi gir deg råd og tips om hvordan du kan ta din markedsføring til et nytt nivå. Enkelt, effektivt og lærerikt.

Takk for din melding !

Vi tar kontakt med deg snarest

Can't send form.

Please try again later.