Nettsider & sosiale medier

Slik får du fart på din markedsføring


4 grep som vil få fart på sakene 

Disse 4 tingene jeg nå skal forklare er enkle og forholde seg til. De danner grunnlaget for det jeg vil kalle din "digitale grunnmur". Den er helt essensiell om du skal lykkes med din markedsføring og den er enkel å implementere og gir deg en flying start.
Digital markedsføring er et enormt stor område med nesten uante måter å gjøre ting på. Det brukes fine og flotte ord og uttrykk som mange ikke aner hva betyr. Dette fører ofte til at de som forstår at markedsføring på nett og i sosiale medier er et "must" for en hver bedrift, på lik linje med regnskap, selv ikke kommer i gang på riktig måte fordi de ikke skjønner hvordan man skal starte med dette. 
Vi har derfor kun fokus på å hjelpe mindre bedrifter med å få en god start

Dette er de 4 tingene du trenger

  • En god nettside

    Dette er hjertet i din markedsføring, uansett bransje. Sørg for at nettsiden din er tipp topp både når det gjelder funksjonalitet, innhold, design og gir en flott presentasjon av din bedrift. Det finnes mye statistikk på nettsider og kundeopplevelser, og en ting er verdt å merke seg: Over 90% oppga at en dårlig nettside var avgjørende for at de valgte andre leverandører. Med andre ord, nettsiden kan ha en enorm stor påvirkning på omsetning den ene eller andre veien. Så derfor, er ikke nettsiden din "up to date" så vil de neste 3 tingene på listen, langt på vei være bortkastet. 

  • Facebook / Instagram

    Sosiale medier er det stedet du når ut til potensielle kunder. ALLE er der og du må også være der. Facebook og Instagram er de 2 største og viktigste mediene. Det holder ikke med å bare publisere innlegg slik du gjør på din private konto. Du er nødt til å annonsere. Mer om det litt senere. 

  • Google Ads

    Sosiale medier er stedet der DU når ut til dine kunder. Google er stedet der kunder FINNER DEG. Begge deler er like viktig og jo mer synlig du er på sosiale medier, jo mer trafikk din nettside har, jo mer synlig blir du også på Google når folk gjør et søk. Google Ads er annonsering på Google. Det vil si at du må annonsere der for at folk enklere skal finne din bedrift. Ca 75-80% av oss gjør et Google søk først, når vi skal velge leverandør.  

  • Plan for markedsføring

    En plan for hvordan din bedrift skal bruke sosiale medier, hvilke annonser som skal kjøres på Google er veldig viktig. En slik plan kan være alt fra en digital strategi som er omfattende til noe helt enkelt som en liten plan for hvilke innlegg og annonser du skal legge ut på Facebook eller Instagram. Hvilke type innlegg, hva skal du annonsere for, når skal disse publiseres, hvor mye skal du annonsere for, etc. Mitt tips er: begynn enkelt og lag deg en liten oversikt hva du ønsker å få gjort. 

Der har du det som skal til

Dette er 4 ting som er relativt enkle å gjennomføre. Hvis du ikke