Førsteintrykket
Det høres kanskje voldsomt ut, men det er rett og slett slik at nettsiden i dag er ditt ansikt utad og som oftest det aller første møtet potensielle kunde har med din bedrift. Det betyr at du kun har 1 sjanse til å gjøre et godt førsteinntrykk.
Driver du en bedrift og vil at kunder skal ta deg seriøst, så er nettsiden det første du burde ta tak i.
Det finnes utallige statistikker, undersøkelser og analyser som viser at uten en god nok nettside, så vil du rett og slett miste mange potensielle kunder til dine konkurrenter.
Over 90% av besøkende på en nettside velger en annen leverandør hvis nettsiden er dårlig.
En god nok nettside betyr ikke en stor eller dyr nettside. Det betyr at den må være tilpasset dagens kundereise og tilby nok og relevant informasjon, ha et moderne design, at kunder enkelt kan komme i kontakt med deg.
Hvis du ønsker å bli funnet av potensielle kunder i Google søk, må i tillegg nettsiden oppfylle visse minimumskrav som Google forventer av nettsider pr i dag. Er ikke dette på plass, så vil Google rett og slett droppe å vise din bedrift i Google søk. En god nettside med godt innhold vil derimot premieres med økt synlighet i Google.
Det finnes mye statistikk over forbrukeres vurderinger av bedrifters nettsider. Dette viser noen interessante tall som det er verdt å merke seg.
© 2022 by Digitec.no / All Rights Reserved