E-post: on.cetigid%40tsop

Telefon: 22 12 00 11

E-post: on.cetigid%40tsop

Telefon: 22 12 00 11

SOSIALE MEDIER

Derfor bør du markedsføre i sommerferien

Mange bedriftseiere tenker kanskje at det skjer null og niks i ferietider og det derfor ikke er noen vits i å markedsføre bedriften på denne tiden av året. Sannheten er vel at «trykket» på sosiale medier fremdeles er der, selv under ferietider.
Det kan du dra nytte av!

Illustration

"Det er smart å utnytte ferien til å profilere din bedrift i form av annonsekampanjer som ruller og går av seg selv, mens du ligger med beina høyt og nyter sommeren"


Illustration



Her er 4 grunner til hvorfor ferien er en smart tid for profilering og merkevarebygging


1: Sosiale medier tar ikke ferie

Trykket på sosiale medier er fremdeles høyt under ferieperioder. Mange har de siste årene byttet ut en «god bok» med mobilen og bruker den aktivt under hele ferieperioden. Spesielt sosiale medier som f.eks Facebook og Instagram er derfor ypperlige kanaler å annonsere i, gjennom sommeren. Bygg opp merkevaren og profilering i ferien for å «høste fruktene» etter sommeren


2: Få et fortrinn på dine konkurrenter

Mange bedrifter dropper markedsføring i sosiale medier i ferien fordi de ofte opplever stressende dager i forkant av ferieavvikling. Det kan du utnytte på en god måte ettersom mange av dine konkurrenter ikke markedsfører seg i denne perioden. Du blir mer synlig en dine konkurrenter, og får et fortrinn kun av det.


3: Markedsføring som går av seg selv

En annonse på f.eks Facebook eller Instagram vil rulle og gå av seg selv og generere nye potensielle kunder mens du nyter ferien uten å tenke på arbeid eller hverdagslige forpliktelser. Du trenger i utgangspunktet ikke å ofre dette en tanke, men la f.eks Facebook generere nye kunder til din bedrift mens du selv ligger med beina høyt og nyter ferien


4: Nye leads er klare til du kommer tilbake

Alle som klikker på din annonse på f.eks Facebook er potensielle kunder. Disse vil Facebook lagre i sine databaser. Basert på hvor mye du annonserer for, så vil Facebook i løpet av ferien din samle opp et stort antall besøkende som har klikket på din annonse. Disse er da dine potensielle kunder. Etter ferien kan du enkelt nå ut direkte til alle disse, med nye annonser eller Facebook innlegg.

Du har dermed brukt ferien til å generere nye leads og kunder til din bedrift, selv om du ikke har gjort noe annet enn å ligge på en solseng.


Les mer om Facebook annonsering

Les mer om hvordan vi setter opp kampanjer og kjører annonser på Facebook

Kontakt oss

Har du spørsmål om markedsføring eller hvordan du når ut til nye kunder? Ta kontakt og vi forteller deg hvordan!

Telefon: 22 12 00 11


Epost: on.cetigid%40tsop


Takk for din henvendelse!

Vi tar kontakt med deg snarest

Can't send form.

Please try again later.